Dag 11, 12 en 13: Capitol Reef, Bryce en Zion - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van familiemes - WaarBenJij.nu Dag 11, 12 en 13: Capitol Reef, Bryce en Zion - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van familiemes - WaarBenJij.nu

Dag 11, 12 en 13: Capitol Reef, Bryce en Zion

Door: Alex

20 Juli 2015 | Verenigde Staten, Las Vegas

Dag 11 - Capitol Reef:
De volgende zijn we richting het plaatsje Torrey gereden. Dit ligt aan de rand van het park Capitol Reef. Capitol Reef is niet het bekendste park maar we hebben dit park toch op ons lijstje gezet en het leek ons een mooi park. Op de route hebben we eerst dit park aangedaan en daarna zijn we naar de camping gegaan. Ook dit park is weer de moeite waar om te bekijken! Heel veel natuurschoon (wederom) en na een ritje van 2 uur (inclusief tussenstops) zijn we doorgereden naar de camping. Vanaf onze plek op de camping hadden we een prachtig uitzicht over prachtige rots formaties (zie foto’s) en ook ’s nachts konden we weer heel mooi genieten van de sterrenhemel.

Dag12 - Bryce:
Vandaag staat het vervolg van onze trip gepland richting een plaatsje met de naam Hatch. dit is een heel klein dorpje tussen Bryce Canyon en Zion. Op de route nemen we dus een bezoek aan Bryce mee en zullen we eind van de dag aankomen in Hatch om te overnachten. Alles in het teken van Bryce dus. Onze verwachtingen zijn hoog omdat we van meerdere mensen hebben gehoord dat dit wel heel bijzonder moet zijn. Na een rustige trip (vooral saaie stukken) komen we bij het park aan. Dit park is niet te bezichtigen met de camper en we moeten dus bij het Visitors Center parkeren en daar vanuit met een shuttle bus het park in.
Allemaal weer super geregeld! Amerikanen zijn er erg goed in om zulk soort dingen top te regelen hebben we gemerkt de afgelopen weken. In al de parken is het snel en efficiënt geregeld. Ook de mensen zijn allemaal enorm aardig en we hebben geen last van de Amerikaanse arrogantie (Überhaupt heb ik daar nooit echt last van gehad). Ze zijn allemaal wel erg trots op hun land. En zeker sinds de afgelopen 2 weken vinden wij dat ze redenen genoeg hebben om trots te zijn :)
We gingen met de Shuttle direct naar het eindpunt en van daaruit zijn we gaan lopen. En wat je dan ziet is wederom onbeschrijfelijk! In bepaalde opzichten vinden we het zelfs mooier/indrukwekkender dan de Grand Canyon! Met Tim nog een klein afdaling naar beneden gedaan en met de Shuttlebus vanaf andere kanten Bryce bekeken. Nu merken we ook dat een park als deze eigenlijk niet met kleine kinderen gedaan moet worden als je echt wil genieten van de volle schoonheid van het park. Er zijn prachtige hikes te doen door de steenformaties die voor ons nu niet te doen waren. Reden dus om nog een terug te gaan ;)
We vervolgen onze reis naar de volgende camping. Het begint slechter weer te worden (regen) en de camping waar we aankomen was ook de minste tot nu toe. Veeeeel muggen (ja, erger dan Curacao) en alles is slecht geregeld. Gelukkig hoeven we hier maar even te slapen want de volgende ochtend moeten we heel vroeg weg omdat de reis als eindbestemming Las Vegas heeft en we dus best een stukje moeten rijden.

Dag 13 - Zion:
Zoals gepland rijden we na de ochtendrituelen weg rond 7 uur. Op de planning staat om eerst langs het nationale park Zion te rijden en te kijken hier. Het blijkt halverwege dat we niet de meest efficiënte route hebben genomen en dat we zeker 30 mile heen en 30 mile terug moeten omrijden. Toch snel 1,5 uur met een camper. We besluiten toch deze omweg te nemen omdat we denken dat Zion de moeite waard is, al zijn we inmiddels al een beetje “gewend” aan het raken aan de rotsformaties. Alles went, hoe mooi het ook is. Raar genoeg hebben we nu wel zin om weer wat andere dingen te zien dan bergen en rotsen en het komt dus goed uit dat de 2e helft van de vakantie wat meer steden (Las Vegas, LA en San Francisco) gaan bezoeken.
Aangekomen bij Zion onze “parken pas” laten zien en betaald voor de tunnel doorgang. Er is halverwege het park een tunnel van 1,2 mile die te klein is om 2 campers tegelijk door te laten. Ze doen het dus om-en-om en je moet precies in het midden van de tunnel rijden. We even goed opletten en concentreren dus! Het park Zion is wel weer een totaal ander park dan de rest. Het is hier veel groener en ook weer erg mooi! We zijn blij dat we toch de moeite hebben genomen dit park te bezoeken. Midden in het park ook even geluncht in de camper. Best leuk om een eitje te bakken midden in een park :)
Na een paar uurtjes zijn we weer snel doorgereden naar de volgende plek, Las Vegas. Rond half 7 komen we aan en gelukkig valt he mee qua warmte, rond de 34 graden. Dit is nog steeds warm maar we hebben ons laten zeggen dat het hier veel warmer kan worden! Wel een kleine issue met de voorband van de camper. Daar zit een rare bobbel op waardoor het sturen heel lastig is. Na een belletje naar Cruise America staat er na een uur al iemand hier om de camping de band te verwisselen! Erg netjes geregeld! Toen snel naar bed na een zware dag!