Dag 3 - 9 juli: Lake Pleasant - Williams - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van familiemes - WaarBenJij.nu Dag 3 - 9 juli: Lake Pleasant - Williams - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van familiemes - WaarBenJij.nu

Dag 3 - 9 juli: Lake Pleasant - Williams

Door: Alex

09 Juli 2015 | Verenigde Staten, Flagstaff

De eerste nacht was, vooral voor Margreet, erg kort. Waarschijnlijk toch iets van een jetlag, maar het is maar 3 uurtjes verschil met Curacao, valt dus mee. We (ik, zoon en dochter) stonden zo rond half 7 op. Het was een bloedhete nacht en de airco in de camper had erg veel moeite het een beetje koel te houden in de camper. Beetje jammer! Maar goed, met frisse moed de nieuwe dag beginnen!

Na een lekker ontbijt met spek en eieren besloten we zo rond 10 uur te vertrekken richting de volgende bestemming, en dat is Williams waar we op een KOA camping zullen overnachten voor 1 nachtje. Eigenlijk weer een “overbruggings nachtje “richting het eerste echte spektakel: De Grand Canyon! Maar zover zijn we nog niet. Op de planning staat dat we in Anthem wederom naar de Walmart gaan (spullen die we vergeten waren kopen) en dat we naar wat Outlet Store’s gaan om wat kleding te gaan kopen. Op Curacao is het net wat lastiger om leuke betaalbare kleding te krijgen/kopen en als je dan toch in de VS bent. Na een klein half uurtje kwamen we daar aan en konden onze harten ophalen! De kinderen en wijzelf hebben voor het aankomende jaar in ieder geval weer genoeg kleding :p Ook (wederom) genoten van wat lekkere broodjes bij de Subway. Alles inladen in de camper en volgas naar de volgende locatie. We hadden besloten richting Flagstaff (en dan Williams) te rijden via Sedona. Dus de 89A in plaats van rechtstreeks via de US17. We (vooral ik) had hier niet enorme hoge verwachtingen van maar wat ben ik super verast! Dit was echt een waanzinnig mooi gebied met zeer mooie “sceneries”. Mooie bergen en ook een leuke kloof (SlideRock State Park) met een snelstromend riviertje waar ons zoontje in kon zwemmen. Daarna de weg vervolgt door schitterende landschappen die ook continue verschilde van elkaar. Na zo’n 2,5 uur rijden kwamen we bij de camping aan waar we de standaard incheck en aansluit rituelen weer uitvoerde. Vervolgens nog even met de kids hout gehaald bij de winkel en ’s avonds een kampvuurtje gemaakt en wat marshmallows en worstjes geroosterd. Wel even schakelen van +40 graden naar 19 graden. Dus lange broeken en vesten aan! Rond 21:00 uur weer allemaal plat want de volgende ochtend staat het vervolg van de reis gepland richting de Grand Canyon!