Dag 6, 7 en 8 - Grand Canyon - Page/Lake Powell - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van familiemes - WaarBenJij.nu Dag 6, 7 en 8 - Grand Canyon - Page/Lake Powell - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van familiemes - WaarBenJij.nu

Dag 6, 7 en 8 - Grand Canyon - Page/Lake Powell

Door: Alex

15 Juli 2015 | Verenigde Staten, Page

Dag 6: Na een goede nacht vervolgen we onze trip richting Lake Powell. Op de planning staat een bezoekje aan Desert View Point, wat op de route ligt richting Lake Powell. Het ritje richting dit stoppunt is direct op de South Rim wat betekend dat we onderweg af en toe nog even stoppen voor wat site views. Aangekomen bij Desert View Point genieten we wederom van overweldigende uitzichten. Op dit punt is de uitloop van de Grand Canyon en kun je heel goed naar de overkant kijken en zie je de vlaktes daarachter. Op deze plek staat ook een hele mooie uitkijktoren waar we van bovenaf goed uitzicht hebben. Daarna even snel een “bakkie” gehaald bij het restaurantje daar ter plekke en weer verder richting ons reisdoel. Onderweg komen we weer hele mooie, verschillende soorten, landschappen tegen en merken we duidelijk dat de temperatuur weer omhoog gaat. Op de route komen we het bekende Horse Shoe Bend tegen. Dit is een rare kronkel in de Colorado in de vorm van een paardenhoef. De weg hiernaartoe is ongeveer 1,5 km en behoorlijk pittig omdat het heuveltje op en af is door het zand. Met de behoorlijk hoge temperatuur en midden op de dag best even pittig. Maar daartegenover staat wederom een mooi stukje ruige natuur! Zeker al de moeite waard.
Terug bij de camper vervolgen we de route en stoppen net voor het stadje Page om te lunchen bij de Subway (ook bijna een standaard ritueel). Na het eten hoeven we nog maar een klein stukje verder te rijden naar de camping bij Wahweap. Op de weg ernaartoe rijden we over een brug over de Colorado met daar een enorme dam, de Glen Canyon dam. Hierachter ligt Lake Powell met direct aan de haven onze camping. Vanaf de camping plaats hebben we een heel mooi uitzicht over het meer en de jachthaven. Na het avondeten nog wat lezen en weer op tijd slapen.

Dag 7: Het slapen gaat ons steeds beter af. Weer een goede nacht gemaakt, ondanks de warmte. Vandaag staat Lower Antelope Canyon op het programma. We hoeven pas om 13:00 uur op de verzamelplek in Page te zijn, dus doen we rustig onze ochtend rituelen en gaan we naar de Walmart voor de boodschappen. Aansluitend gaan we naar de plek waar we een reservering gemaakt hebben voor de trip naar de Canyon. Het is maar goed dat we van te voren gereserveerd hebben want alles is volgeboekt de aankomende dagen. De Antelope Canyon kan/mag je alleen in groepsverband bezoeken met een organisatie die hiervoor toestemming heeft gekregen. De mensen/groepsleiders van deze tochtjes zijn allemaal native Americans, met andere woorden: indianen. Om half 2 gaan we met onze groep van 14 mensen richting de kloof. Het is een (behoorlijk ruig) ritje van 20 minuten. Maar de moeite is niet voor niets geweest! In ongeveer 45 minuten worden we te voet rondgeleid in het meest bijzondere wat we ooit gezien hebben (buiten de Grand Canyon om ;)). De kloof is ongeveer 400 meter lang en 45 meter diep/hoog. Door erosie en harde wind zijn deze zeer bijzondere vormen ontstaan. Ook de kinderen kijken hun ogen uit. Na dit bijzondere schouwspel gaan we via dezelfde hobbelige weg weer terug en gaan we met de camper terug naar de camping waar we gaan eten en ’s avonds nog even naar het meer lopen om een prachtige zonsondergang te zien. We sluiten af met een kampvuurtje en “verbranden van Marshmallows” zoals Tessa en Tim dit noemen.

Dag 8: Vandaag hebben we een rust dagje gehad. Beetje vissen in het meer (mooie catfish gevangen!) spelen in de speeltuin (de kids dan) en verder wat gerommeld. En de dag afgesloten met een barbecue op de camping. Weleens lekker een dagje niet zoveel doen. Naar bed en goed uitrusten want morgen gaan we naar de volgende bestemming vlakbij Monument Valley.

• 15 Juli 2015 - 09:00

Koos Mes:

Leuk verslag! Genieten van de natuur, begrijp ik. Kinderen genieten ook..., dus wat wil je nog meer?

• 15 Juli 2015 - 21:12

Henny Trouwborst:

Leuk, dat jullie iets beschrijven van jullie reis. Wat een indrukken, geweldig! geniet er maar met z'n allen van.

• 16 Juli 2015 - 00:24

Marten:

Gaaf verslag Alex en Margreet. Lichtelijk jaloers;-) geniet ervan en ik ben benieuwd naar het volgende verhaal!

• 16 Juli 2015 - 08:17

Els Mes:

Een mooi verslag! Het is een hele belevenis zo met elkaar als gezin.Een beetje luieren tussendoor zal af en toe ook lekker zijn, om fris en fruitig te blijven!