Dag 9 en 10: Monument Valley en Arches - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van familiemes - WaarBenJij.nu Dag 9 en 10: Monument Valley en Arches - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van familiemes - WaarBenJij.nu

Dag 9 en 10: Monument Valley en Arches

Door: Alex

15 Juli 2015 | Verenigde Staten, Moab

Dag 9: Na een wat onrustige nacht (moesten zo nodig wat Hollanders tot 12 uur ’s nachts herrie maken :( ) op tijd vertrokken naar onze volgende bestemming, Monument Valley. Best een aardig stukje, ongeveer 3 uur rijden met de camper. Af en toe best wat saaie stukken, maar onderbroken door hele mooie uitzichten. De kinderen waren gelukkig weer heel lief en gedragen zich over het algemeen erg goed! Op de weg naar de camping komen we al langs de bekende berg/rots partijen die Monument Valley rijk is. Erg indrukwekkend en zeker de moeite! Maar zoals meerdere plekken die we bezoeken is een bezoekje van een dag meer dan voldoende omdat het met kinderen nou eenmaal niet zo gemakkelijk is om een hike van 20 kilometer te ondernemen. Het komt er dus best vaak op neer dat je ergens bent, er van geniet, wat foto’s maakt en weer door gaat. Het idee was dat we vanavond een barbeque zouden doen maar door behoorlijk veel regen was dit niet mogelijk. Op de camping waar we zitten (Goulding Campground) zijn opvallend veel Nederlanders te vinden! Je komt ze echt overal tegen! Inclusief de herriemakers van afgelopen nacht bij Lake Powell! Leuke bijkomstigheid was dat Tim en Tessa de halve dag met wat Nederlandse kinderen hebben gespeeld en wij gezellig ervaring konden uitwisselen met wat andere reizigers die onze reis ongeveer andersom doen! Erg handig! Temperatuur is weer veel lager dan gisteren, rond de 18 graden! Best wennen dat op en neer gaan van de temperaturen! Nu nog een spelletje spelen en naar bed. Morgen proberen we vroeg, rond 8 uur, weg te rijden omdat we naar Moab (Arches) gaan en daar genoeg tijd voor willen nemen.

Dag 10: Redelijk geslapen en vroeg eruit (rond 7 uur) omdat we uiterlijk om 8 uur weg willen rijden. Vandaag weer ruim 3 uur rijden naar onze volgende plaats, Moab, waar het Nationale Park Arches ligt. De verwachtingen zijn hoog want dit is een van de mooiste parken! We hebben maar 1 overnachting geplant dus best krap aan. Maar we gaan er het meesten proberen uit te halen. De reis ging (net als de vorige) eigenlijk perfect. Enige nadeel was dat de navigatie telefoon er mee nokte, maar het is geen rocket-science om van punt A naar B te komen in de VS. Gewoon ouderwets bordjes volgen :) Aangekomen bij Moab even getankt (2e keer) en wat gelunched. Daarna samen met Tim even gevist in de vijver op de camping maar zonder succes. Tessa kon in die tijd mooi even een uurtje slapen want die zat er behoorlijk doorheen, en ze moest in Arches vanmiddag ook nog meehobbelen. Na het slaapje van Tessa even naar de supermarkt en toen naar Arches. Inmiddels al na 15:00 uur dus best weinig tijd om alles uitgebreid te zien. Voordeel is wel dat het niet meer het aller heetste moment van de dag is en dat de lichtval iets mooier is. Aangekomen bij het begin van het park onze "park pas" laten zien en door gassen door de bergen. En na wat haarspeldbochten kom je de eerste rotsformaties tegen. Wederom adembenemend! na elke kilometer rijden kom je weer andere dingen en uitzichten tegen! Super mooi weer! Ook op veel plekken kon je stoppen en de "bergen" beklimmen met de kids. Die vonden dat helemaal geweldig (vooral Tim) en ze waren helemaal in hun element. Daarna rond 18:00 uur weer richting Moab gereden naar de camping waar we gingen barbecuen. Ging helemaal mis en uiteindelijk het vlees maar in de pan gebakken ;p . Volgende keer beter! Morgen weer een nieuwe dag!

• 16 Juli 2015 - 16:50

Els Mes:

Leuk dat Tim en Tessa met Nederlandse kinderen hebben gespeeld. Goeie trip verder!

• 17 Juli 2015 - 09:33

Koos Mes:

N.a.v. dag 9 en 10: je komt elke dag weer hele bijzondere dingen tegen, zo te zien? Wat een schitterend landschap is dat. Leuke foto's van de kids. Veel plezier verder!

• 17 Juli 2015 - 09:57

Nel Boerman.:

Leuk verslag Alex. Je beleeft het helemaal mee. Prachtig gebied. Ik zit trouwens helemaal met mijn hoofd in Amerika omdat ik ook de foto's en ervaringen deel met mijn boys. Ook via FaceTime. Wat erg leuk is, fijne reis verder en een hug voor de kids.